My work featured in “Facing Waves” (USA / Canada).

“Facing Waves” is an exciting and inspiring TV series that showcases spectacular paddling by top athletes in stunning locations around the world. Last spring, they were in France and I was part of the report, this time in front of the camera !

Challenge huge tidal rapids, sea kayak with whales, stand up paddle in the tropics, explore remote wilderness canoe trails, and take part in some of the world’s most extreme whitewater kayak races – these are just some of the adventures that you’ll see on Facing Waves.

Last spring, Facing Waves did a great report about the Gorges du Tarn, one of the most beautiful rivers in France.

I had the great pride to be part of the content with a nice interview explaining my passion for outdoor photography. Some fantastic exposure in North America as Facing Waves is available on Outside TV for example.

Rencontre du troisième type / Close encounter of the third kind...
Cow : Marguerite. Jumper : @evanvillecourt
Spot : somewhere in the Vercors.

#mightaswelljump #backflip #lesvachessontnosamiesPhoto du jour... Vive la France !

#vacomprendrecharles #vivelafrance  #vingtsurvingt #cestlpomponDernière mission photos / latest photo assignent : swimming with babies 🐣 Sooooo coooooool !

#bebesnageurs #tropmignonslespoulets #happyparents #inaquaveritasDemain 28 septembre, présentation à la presse des 4 nouveaux ambassadeurs sport nature du département de #ladrome : Amandine Ferrato (trail), Antoine Girard (parapente), Benoît Girondel (trail) et ma pomme 🍎 (canoë-kayak). Fier et heureux de ce nouveau partenariat pour valoriser les sports de pagaie et surtout nos belles rivières !

#ladromeledepartement #ambassadeurDrôme #ladromeFin du @safrantours de Gironde à vélo. 600 km en 9 jours : Bordeaux / Saint Emilion / La Réole / Sauternes / Arcachon / Lacanau / Soulac / Mortagne / Blaye / Bordeaux. Merci @safrantours , merci @nouvelleaquitaine_franceLe @safrantours de Gironde à vélo touche à sa fin. En attendant l’étape finale pour Bordeaux après 600 km parcourus, un joli cadeau du ciel à Blaye.

#tourismegironde #velo #safrantours  #coucherdesoleil #jambesenbéton #jauraisduacheterunmeilleurshortdeveloLe @safrantours de Gironde à vélo passe par la Charente-Maritime. Ici : les Dalton sur la plage de Suzac.

#safrantours #tourismecharentemaritime #velo #velofrance #jaimalauxguibolles #laprochainefoisjememetsalelectriquePhoto shoot « vélo » pendant le  @safrantours de Gironde. Lacanau. Modèles fantastiques, décor fantastique. Et après le boulot : une étape de 60 km jusqu’à Soulac. 400 km parcourus depuis Bordeaux.
#safrantours #tourismegironde #velo #lafranceavelo #jesaisousontmesaducteurs #molletsenacier #librecommelairEntre deux eaux. Parc ornithologique du Teich. Gironde. Le @safrantours continue.

#tourismegironde #parcduteich #safrantours #velo #franceaveloTour de la Gironde en vélo. Une nouvelle aventure avec @safrantours
#molletsenacier #tourismegironde #librecommeuncycliste #viveleplat #letempleduveloNouveau super projet ! Rivière Drôme : comment vas-tu ?
Plus d’infos : www.villecourt.com

#rivieredrome #drôme  #rivieredrôme #jaimemariviereLatest photo assignment nailed / dernière mission photo bouclée !
#rafting #paddlesports #raft #funontheriver #outdoorphotography #envoyezlasuite #hautesalpes #ucpa #takemetotheriver