My work featured in “Facing Waves” (USA / Canada).

“Facing Waves” is an exciting and inspiring TV series that showcases spectacular paddling by top athletes in stunning locations around the world. Last spring, they were in France and I was part of the report, this time in front of the camera !

Challenge huge tidal rapids, sea kayak with whales, stand up paddle in the tropics, explore remote wilderness canoe trails, and take part in some of the world’s most extreme whitewater kayak races – these are just some of the adventures that you’ll see on Facing Waves.

Last spring, Facing Waves did a great report about the Gorges du Tarn, one of the most beautiful rivers in France.

I had the great pride to be part of the content with a nice interview explaining my passion for outdoor photography. Some fantastic exposure in North America as Facing Waves is available on Outside TV for example.

Home sweet home ! Latest photo assignment to promote the local beautiful bike road : the Vélodrome !
#ladromeledepartement #ladrometourisme #velodrome #coeurdedrome #veloroute #ladrome #velo #jaimeladromeIntervention de deux jours avec les 4ème Nature et Montagne du collège St Louis de Crest, en tant qu’ambassadeur sport nature du département de la Drôme. Objectif : descendre le Rhône en canoë sur 30 km. Mais avec un vent de 80 km/h, l’exercice a consisté à apprendre à renoncer. Ce qui fait partie de l’aventure. Du coup : s’adapter pour encore plus s’amuser !

#ladromeledepartement #ambassadeursportnature26Devinette... Cette photo a été prise : a/ sur Mars ? b/ aux Caraïbes ? c/ sur la Via Rhôna ?
#ardechetourisme #drometourisme #viarhona #velo #tourismeauvergnerhonealpes #franceaveloHeigh-ho, Heigh-ho, it’s home from work we go... Another photo assignment nailed ! Bike and river : play hard, work hard !
#ardechebuissonniere #ardechetourisme #outdoorlife #ardeche #tourismeauvergnerhonealpes #dolceviaeyrieuxMission rivière et vélo dans la vallée de l’Eyrieux. Sous le soleil exactement... #ardechetourisme #ardechebuissonniere  #outdoorlife #eyrieux #miairmieau #ardecheElle est de qui la belle photo d’illustration ?
#ucpa #nepourjouerdehors #canyoning #outdoorlife #mightaswelljumpPhoto du jour. Quelque part vers La Croix de Justin / Die. Magnifique sortie VTT pleine de surprises !

#ladromeledepartement #ambassadeursportnature26 #valleedeladrome #valleedeladromediois #vtt #vttcrosscountryEn repérage pour une nouvelle super mission photos en @ardechebuissonniere ! Vélo, rando, baignade, pêche, gastronomie... Que du beau, que du bon, que du bonheur !
#ardechebuissonniere  #ardeche #ardechetourisme #valleedeleyrieux #dolceviaHalf a man, half a frog... Don’t ask me to choose !

#ladromeledepartement #ambassadeurdrome #rivieredrome #opencanoe #riverlifeBring more space... Petit terrain de jeu du samedi. On a bien essayé mais pas réussi à se perdre dans la pampa de Véronne / Drôme. Il va falloir y retourner et tenter une nouvelle fois.Nouvelle croisade ! Pas la plus reposante... ni la plus facile... Mais nécessaire !

#operationdromepropre #ladromeledepartement #ambassadeurdrome #nettoyageriviere #atousondevraityarriverLatest publication : 10 pages report about a 130 km canoe trip on the Wye river / Wales. Canoe Kayak Magazine France.

#palmequipment #bendingbranches #houcanoes #wantocanoe #opencanoe #opencanoeing #wales #tourismwales #walestourism #canoekayakmagazine #paddlesports #outdoorphotography